Friday, June 26, 2009

aku cuma SERANGGA

Sejarah mengajar kita mengenal asal-usul.buat kita punya waktu membilang hari.kota hati seperti Tembok Besar China.lama tapi masih utuh.aku anak pulau.jauh dari kota besar.waktu itu aku di lontar rasa insaf.tika lihat ibu aku.benang.jarum.gunting.kain ela.dan peluh yang menitik.aku bukan orang senang.tapi ibu dan ayah tak pernah berhutang kasih sayang dengan aku.ayah wira aku.selalu buat aku tertawa.masih ingat lagi janji aku pada ayah bila ayah buatkan aku senapang angin lebih canggih dari kawan-kawan aku.
NANTI BILA MIE DAH BESAR MIE BAWAK AYAH KELILNG DUNIA
saat ini aku dah 20 tahun.ibu dan ayah sama macam dulu.cuma ibu dah tak menjahit.syukur aku pada tuhan sebab ibu dan ayah kuat lagi.romantis mereka makin bertambah.asyik kemana berdua saja.sinar mata ibu cukup penuh makna pada aku.aku janji tak nakal lagi.harap aku ketemu 'dia' sama macam ibu,
lagi 2 hari kita jumpa
29hb jun 2009.jemput tau

0 comments:

 
+ + +